כלב חדש בבית: המדריך המלא להסתגלות הראשונית

ברגע שיש כלב חדש בבית עולות שאלות רבות. הכלב הופך במהרה לחלק בלתי נפרד מהמשפחה והמשימה שלכם תהיה לדאוג לבריאותו ולדאוג שיהיו לכם יחסים נפלאים.

הזמן המתאים להביא כלב חדש הוא כשאתם מרגישים מוכנים. במידה ומדובר בגור, יש לזכור כי עליו לעבור את שלב הגמילה (סביב גיל חודש וחצי עד חודשיים)כמו כן, רצוי לדעת מי היו ההורים ולוודא אילו חיסונים הוא קיבל. במקרה של כלב בוגר, אם הדבר אפשרי, כדאי לבקש מידע על ההיסטוריה שלו כמו מי היו הבעלים הקודמים, האם הכלב עבר טראומות וכמובן לקבל מידע על עבר רפואי. בשני המקרים, מומלץ לפגוש את הכלב מראש ולראות שאתם מתחברים.

הימים הראשונים עם כלב חדש בבית

הימים הראשונים לאחר הבאת הכלב החדש הם ימי הסתגלות לכל הצדדים ואין זה משנה אם מדובר בגור או כלב בוגר. אתם תתרגלו לכלב והוא יתרגל אליכם ואל הסביבה שלכם. זה הזמן להפחית ביקורי חברים, להיות בסביבת הכלב ככל האפשר כדי להעניק לו ביטחון שהוא לא לבד וליצור קשר עם מרפאה וטרינרית בתל אביב לקביעת בדיקות וחיסונים ראשונים.

מבחינת ציוד יהיה עליכם לדאוג לקולר ורצועה, כלי אוכל וכלי מים נקיים וכדאי להכין לכלב מקום לשינה שיהיה שלו. אפשר לקנות מיטת כלבים או להסתפק בשמיכה ישנה, עם או בלי כריות. אפשר להעניק לכלב צעצועים המותאמים לכלבים, אך לא להבהל אם הוא לא ישחק איתם בימים הראשונים.

תזונת הכלב

תזונת הכלב צריכה להתאים לגילו, משקלו ובמזון לכלבים בלבד. תוכלו למצוא היום שלל חברות המייצרות מזון כלבים כאשר החלוקה הכללית מתייחסת למזון גורים, בוגרים ומבוגרים. בתחילה מומלץ לבקש מעט מהמזון שהוא קיבל לפני האימוץ ולהחליפו בהדרגה.תוכלו להסתפק בשק מזון קטן לימים הראשונים כדי לראות שהכלב אכן אוהב את המזון ומגיב אליו היטב. במפגש הראשוני במרפאה תוכלו להתייעץ על סוג המזון הטוב לכלב.

גורי כלבים אוכלים מספר רב פעמים ביום. בדרך כלל הארוחה שלהם תחולק למספר מנות במהלך היום לפי גילם. לאחר מכן, סביב גיל חצי שנה, אפשר לעבור לשתי ארוחות ביום אם אימצתם כלב בוגר ויש לכם מידע לגבי התזונה שהוא רגיל אליה, כדאי להמשיך עם אותם ההרגלים.

חיסונים ותוספים

כלב חדש בבית מחייב אתכם להיות אחראיים לבריאותו ובריאות הסביבה. בקשו להיפגש עם הווטרינר כדי לקבוע את מועדי החיסונים. קראו עוד על: חיסונים לכלבים במרפאה וטרינרית כדי לדעת למה לצפות. מבחינת תוספי תזונה, רוב הכלבים יקבלו את כל הוויטמינים והמינרליים מהתזונה הקבועה שלהם, אך במקרים מסוימים ניתן ומומלץ להוסיף אותם, לפני קבלת החלטה על תוספים כדאי להתייעץ במרפאה.