חיסונים לכלבים במרפאה וטרינרית בתל אביב בשנה הראשונה לחיים

הגור הקטן והחמוד (או הגורה הקטנה והחמודה) זקוקים בימים הראשונים בעיקר לבית חם והרבה אהבה. לאחר הסתגלות מהירה של כעשרה ימים עד שבועיים כבר עולה השאלה הנוגעת אל חיסונים לכלבים במרפאה וטרינרית בתל אביב. מה חובה על פי החוק ומה מומלץ? על כך בכתבה.

רגע לפני שנתחיל לדבר על חיסונים נציין כי במקרים מסוימים גור הכלבים כבר מחוסנים לחלק מהחיסונים הנדרשים. הדבר תלוי מהמקום ממנו הם הגיעו ובגיל של הגור. לכן, יש לשאול פרטים רבים ככל האפשר על הגור, תאריך הלידה (כדי לדעת מה גילו) ועל ההיסטוריה הרפואית. אם הגור קיבל חיסונים יש להחזיק בפנקס החיסונים ולהביא אותו לביקור הראשון במרפאה.

חיסונים לכלבים במרפאה וטרינרית בתל אביב – למה לצפות בשנה הראשונה

חיסוני הכלבים וחיות המחמד מיועדים להגן עליהם ממחלות מדבקות ומסוכנות וחלקם מיועדים להגן עלינו, בני האדם. מעבר לחיסונים של השנה הראשונה ישנם חיסונים שחובה או מומלץ לתת גם לכלב הבוגר (בהתאם לסוג החיסון). אלו הם החיסונים הנהוגים בשנה הראשונה:

חיסון משושה

גיל 4 וגיל 6 שבועות – נהוג לתת טיפול מונע נגד תולעי מעיים. יש לשאול את מקום לקיחת הגור האם בוצע הטיפול או לא.

גיל 6 שבועות – חיסון משושה ראשון.

גיל 9 שבועות – חיסון משושה שני.

גיל 12 שבועות – חיסון משושה שלישי. כיוון שגורים רבים נלקחים לביתם החדש סביב גיל חודשיים ועד ארבעה חודשים (ולעתים כמובן כבוגרים), יש לברר אילו חיסונים ניתנו.

ההמלצה הכללית היא להימנע מיציאה החוצה ומפגש עם כלבים אחרים עד לגמר מתן כל סדרת חיסוני משושה. את החיסון יש להמשיך לתת פעם בשנה על מנת לשמור על יכולת גוף הכלב לייצר נוגדנים.

חיסון נגד כלבת

חיסון נוסף וחשוב שיש לתת לגור ולאחר מכן אחת לשנה הוא חיסון הכלבת. יש לציין כי חיסון הכלבת הוא חובה על פי החוק וכי הכלבת הינה מחלה נגיפית מסוכנת, לכלבים ולבני האדם. המחלה פוגעת במערכת העצבים המרכזית ושמירה על חיסון על פי החוק מונעת פגיעות קשות ומוות במקרה של חשיפה למחלה.

חיסון מניעה לתולעת הפארק

חיסון שאינו חובה אך מומלץ מאד הוא חיסון נגד תולעת הפארק. לעומת חיסון המשושה והכלבת, חיסון תולעת הפארק הוא בעצם טיפול להרג התולעת ולכן ניתן בתידרות גבוהה. התולעת או בעגה המקצועית, ספירוצרקה לופי, היא טפיל קטלני אשר מגיע אל הכלבים דרך אכילת צואה שנגועה בתולעת או דרך אכילת חיפושית זבל נגועה. כיוון שהחיפושית יכולה להיות בכל מקום: בגינה הציבורית, הפרטית ואפילו במתחמים שנראים נקיים, יש לקבוע תוכנית חיסונים משותפת במרפאה.

הזמן המתאים להגיע למרפאה הווטרינרית

רבים מאלו שלוקחים אליהם גור בפעם הראשונה שואלים מתי זה הזמן להגיע אל המרפאה הווטרינרית. התשובה לכך משתנה בהתאם לגיל של הגור, כאשר בכל מקרה לא נהוג לצאת איתו עד לגיל עשרה ימים. אפשר להתייעץ איתנו בטלפון בכל שאלה ולציין כי אתם מגיעים לטיפול ראשון במרפאה.

כיוון שהגור צריך לעבור חיסון משושה ראשון כבר בגיל 4 שבועות, זהו זמן מעולה להגיע אלינו. במפגש הראשון ניתן חיסון אך לא רק. נבדוק את בריאותו של הגור, נענה על שאלות שיכולות לצוץ אצלכם, ניצור תוכנית טיפולים וחיסונים לשנה הראשונה ונענה על שאלות בנוגע למנוי רפואי לכלבים.

גם לאחר השנה הראשונה יש להמשיך לבקר במרפאה, הן לצורך מתן חיסונים והן לצורך בדיקה כללית. נשמח לתת כל מידע על גידול הגור במרפאה הווטרינרית בתל אביב, כולל המלצות תזונתיות ומענה על שאלות התנהגותיות.