top of page

הסיפור של ליידי

ליידי היא כלבת מלטז יפהפייה ומלכותית. היא קיבלה באדיקות מדי שנה את חיסון הכלבת והמשושה, ניקוי שיניים אחת לארבע שנים, וטיפולי יופי אצל הספרית אחת לחודש- נסיכה אמיתית.

הסימפטומים של המחלה של ליידי

יום אחד החלה ליידי להקיא. ההקאות נראו מוזרות והופיעו בדרך כלל סמוך מאוד לארוחה. לעיתים נראה כי המזון שהקיאה לא הספיק להתעכל כלל בקיבה.

המצב החמיר מאוד וליידי הובהלה לבדיקה במרפאה. בבדיקה נראה כי ליידי ירדה במשקל בצורה ניכרת, דבר שהוחמץ על ידי הבעלים בשל רעמת שערה המטופח. בבדיקות הדם נראה כי ליידי סובלת מאנמיה קלה ומחוסר ברזל, אך לא נתגלו ממצאים חד משמעיים. החשד היה תולעת הפארקים. בצילום בית החזה נראה גוש גדול באזור הוושט המתאים לגרנולומה הנוצרת בתולעת הפארקים. צואה שנשלחה לבדיקת מעבדה אישרה את החשדות.

הטיפול בתולעת הפארקים

ליידי החלה לקבל את הטיפול נגד המחלה אולם מצבה המשיך להדרדר במהירות. היא לא הצליחה לאכול דבר ולבסוף החלה להקיא גם לאחר ששתתה.

הומלץ לבעלים על בדיקה אנדוסקופית להערכת מידת הנזק שהסבה התולעת וסיכויי ההחלמה. בבדיקה האנדוסקופית שבמהלכה הוחדרה מצלמה זעירה אל הושט דרך הלוע, נצפו שלושה גושים.

מאחד הגושים (הקרוי גם גרנולומה) הציץ ראשה של התולעת. מכל אחת מהגרנולומות נלקחה ביופסיה על מנת לשלול התמרה סרטנית ממארת.

ימים של ציפייה מורטת עצבים עברו עד שהגיעו תוצאות הביופסיה- הגרנולומות שפירות (לא סרטניות) אפשר להמשיך בטיפול. ליידי קיבלה טיפול תרופתי אינטנסיבי וממושך, בסופו הצליחה לנצח את המחלה האכזרית. התולעים הומתו והגרנולומות הצטמקו. היום, לאחר טיפול יקר וממושך ליידי החלימה. היא סובלת מוושט מצולקת ומדליות בכלי הדם הראשיים, אך היא אוכלת משחקת ומתפנקת כהרגלה- ללא ספק כלבה בת מזל!

לא לכל הכלבים מזל כשל ליידי, לא לכל בעלי הכלבים המשאבים והנחישות הדרושים. האיבחון והטיפול של תולעת הפארקים קשה ארוך ויקר, ולא תמיד אפשרי. הדרך היעילה הבטוחה והקלה ביותר היא מניעה!!!

פוסטים מומלצים
פוסטים חדשים
bottom of page