חיסונים לכלבים

החיסונים נועדו להגן על כלבך ממחלות מדבקות נפוצות, המסכנות את בריאותו וחייו. כלבים חשופים יומיום לסכנת הידבקות במחלות שונות, העוברות ביניהם באמצעות מגע ישיר (הרחה, ליקוק, נשיכה, שריטה..) או מגע עקיף עם חפצים ומקומות שונים, שהזדהמו בגורמי המחלה.

בדיקה שנתית וחיסון של כלבך, הקפדה על טיפול שנתי למניעת תולעת הפארק וניקוי שיניים תקופתי, יפחיתו משמעותית את הסיכוי למחלות ובעיות בעתיד.

במרפאתנו אנו מקפידים, בעת מתן חיסונים וטיפולים מונעים שנתיים, לערוך בדיקת רופא כללית ומקיפה של האוזניים, שיניים, משקל, חום גוף, עור, ציפורניים, לב וכו'.

לאחר חיסון מומלץ להמתין במרפאה כחצי שעה בכדי לאפשר השגחה על כל רגישות או חולשה העשויה להתעורר. בזמן ההמתנה תרגישו חופשי לשתות כוס קפה וליהנות מחצר המרפאה:)

חיסון כלבת

כלבת היא מחלה קטלנית העלולה לפגוע ביונקים בכללם האדם, הכלב והחתול. מקור ההדבקה הוא לרוב שועלים הנגועים בנגיף. חיסון זה מחויב על פי חוק, וכיום הוא ניתן בצמוד לתשלום עבור רשיון לאחזקת כלב של הרשות המקומית. בנוסף לחובת החיסון ישנה גם חובת סימון הכלב בשבב אלקטרוני, המתבצעת פעם אחת בחיי הכלב.

מתן החיסון: בגיל 3-6 חודשים, ובהמשך פעם בשנה במשך כל החיים.

חיסון משושה

זהו תרכיב משולב המגן נגד 6 מחלות כלבים נפוצות:

1. פרוו-וירוס -  לכלבים בוגרים החיסון ניתן פעם בשנה במסגרת החיסון המשושה.

2. כלבלבת - מחלה הגורמת לכלבים צעירים ובוגרים לתופעות קשות של הצטננות, דלקת ריאות ובדרכי הנשימה, דלקות עיניים, הקאות, שלשול, חום גבוה, עוויתות שרירים ופגיעה במערכת העצבים.

3. דלקת כבד נגיפית - מחלה קטלנית הפוגעת בכבד וגורמת לצהבת ולתופעות של חום גבוה, חוסר תאבון, ובצקת בקרנית העין.מדובר במחלה נגיפית שהיום היא נדירה מאוד בזכות החיסון. הנגיף מתרבה בחלל הפה, ומתפשט לאיברים שונים דרך הדם. סימני המחלה משתנים. בצורה הקשה ביותר הנגיף עלול לגרום למוות פתאומי. מופע אחר כולל חום, דכאון, חוסר תאבון, דלקת שקדים, פגיעה כבדית, פגיעה במערכת העצבים, הפרעות קשות לקרישת הדם ומוות. ייתכנו גם מופעים קלים יותר. החיסון כולל נגיף מוחלש כחלק מהמשושה.

4. עכברת סוג 1 leptospira- מחלה קטלנית הנגרמת ע"י חידק הגורמת לפגיעה קשה בכבד, ולסימני צהבת. החיידק מועבר במגע של עור או ריריות עם שתן מבע"ח נגוע או סביבה המזוהמת בחיידק. החיידק מתרבה בכליות ובכבד.
סימני המחלה הנפוצים כוללים: חום, חוסר תאבון, הקאות, התייבשות, פגיעה בכליות, הפרעות בקרישת הדם ולעתים צהבת. המחלה מדבקת גם לבני אדם.
החיסון כולל 2 זנים של החיידק, מומתים, כחלק מהמשושה.
5. עכברת סוג II - מחלה קטלנית הגורמת לפגיעה קשה בכליות.

6. שפעת Parainfluenza- מחלה נגיפית הפוגעת בדרכי הנשימה וגורמת לשיעולים ונזלת.

טיפול למניעת תולעת הפארק

הידבקות בתולעת הפארק מסוכנת, ובמקרה של הדבקה הסבל לכלב רב, והטיפול יקר, ובנוסף הוא עשוי להדביק כלבים אחרים.

ניתן החל מגיל 4 חודשים. אחת ל-3 חודשים בחורף ואחת לחודש בתקופת הקיץ. תולעת הפארק שונה מתולעי המעיים ומצויה בושט הכלב. היא אינה מדבקת לבני אדם לחתולים. הנזקים אשר תולעת זו גורמת לכלב רבים ועלולים לגרום אף למוות.

חיסון פרוו - כלבלבת

חיסון מונע נגד שני נגיפים:

• נגיף הפארוו (Parvo virus)

נגיף הפארוו גורם למחלה קטלנית בגורי כלבים ובכלבים צעירים. הנגיף עמיד מאוד בסביבה, ומועבר במגע עם צואה מכלב נגוע או חפצים מזוהמים בנגיף. הנגיף פוגע במערכת העיכול, מערכת החיסון, ולעתים נדירות בשריר הלב.
הסימנים הם לרוב הקאות, שלשולים דמיים, חולשה, דיכאון, חום, חוסר תאבון והתייבשות. הפגיעה בתפקוד מערכת החיסון עלולה לגרום לחדירה של חיידקים לדם וכשל מערכות כללי.
ללא טיפול המחלה קטלנית. החיסון מכיל נגיף מוחלש כחלק מהמשושה והוא מאוד יעיל במניעת הדבקה.

• נגיף הדיסטמפר (כלבלבת)

דיסטמפר ("כלבלבת") היא מחלה נגיפית הפוגעת בעיקר במערכת העיכול, מערכת הנשימה ומערכת העצבים.
הנגיף מועבר במגע עם כלבים נגועים, בעיקר דרך מערכת הנשימה. הנגיף מדביק את מערכת הנשימה ומערכת העיכול ומחליש את מערכת החיסון כך שמופיעים זיהומים משניים באתרים אלה. סימנים נפוצים הם אובדן תאבון, חולשה, חום, נזלת, הפרשות מהעיניים, שיעולים, דלקת ריאות, שלשולים והקאות. סימנים נוספים שייתכנו הם פגיעה בהתפתחות השיניים והתעבות כריות כף הרגל. מחלה חשוכת מרפא זו עלולה לגרום למוות ביסורים לכלב שאינו מחוסן.
כלבים שמצליחים לשרוד את השלב הזה של המחלה עלולים להישאר עם סימנים עצביים או לפתח בעתיד פגיעה במערכת העצבים. הסימנים עלולים לכלול: עוויתות, תנועות לא רצוניות, חולשה ושיתוק. החיסון מכיל נגיף מוחלש.

חיסון הוריקן (גורים)

מוצר מיוחד המהווה בתוכו את חיסון משושה.

חיסון ההוריקן בנוי בצורה רקומביננטית. זה אומר שאם פעם היו מכינים תרכיב מוירוס מומת, כך שכל חלבוני הוירוס נמצאים בתרכיב, היום מיוצר התרכיב בצורה שונה ומה שיש בו יוצר תגובה חיסונית יותר איכותית שאמורה לתת הגנה חיסונית טובה יותר.

חיסון שעלת המכלאות

מחלה נפוצה הגורמת דלקות בקנה הנשימה ובריאות. סימניה הם שיעולים קשים טורדניים ויבשים והקאות ריר.

חשוב לחסן נגדה בעיקר כלבים העומדים להיכנס לפנסיון (או הסגר), וכלבים לפני תערוכה או כל אירוע אחר בו ימצאו בחברת כלבים רבים. ניתן למנוע את המחלה על ידי חיסון אחת לחצי שנה.