טיפולים שגרתיים בחיות מחמד וחשיבותם

עד לפני כמספר עשורים, בעלי החיים חיו מספר שנים נמוך יותר בהשוואה לבני השושלת שלהם בהווה. הסיבה לכך טמונה באיכות המזון שהם צורכים כיום אך בעיקר בעקבות טיפולי השגרה הרפואיים שהם מקבלים בעידן המודרני. משמעות הדבר היא כי אם אנו מעוניינים לחיות עם חיית המחמד שלנו שנים ארוכות ומאושרות, עלינו לדאוג לטפל בהם באופן שגרתי.

חיסונים

החיסונים ניתנים לבעלי החיים שלנו על מנת למנוע התפתחות מחלות, חלקן קטלניות, לבעלי חיים שונים שגרת חיסונים שונה ותרכיבים שונים, והדבר חשוב במיוחד כאשר מדברים על חתולים וכלבים. למרות זאת, לא משנה באיזו מרפאה תבקרו או באיזו שכונה תגורו הסטנדרט תמיד זהה : • לכלבים – חיסון משושה בגיל 6, 9 ו- 21 שבועות. חיסון כלבת החל מגיל שנה ופעם בשנה. טיפולים כנגד תולעים. • לחתולים – ב- 4 ו- 8 שבועות חיסון מרובע. חיסון כלבת החל מגיל 3 חודשים.

סירוס ועיקור

טיפולים אלו נדרשים על מנת לשמור על בריאותה של חיית המחמד, לרסן התנהגויות שליליות ואף חשובים מבחינה מוסרית עקב הבעייתיות הגדולה הנוצרת לאחר לידת גורים, אשר מסתיימת פעמים רבות בשליחתם לרחוב או לצער בעלי חיים והמתתם.

ביקורים שגרתיים

בדיקות וטיפולי השגרה הם ההזדמנות הטובה ביותר של הווטרינר לבוא במגע עם חיית המחמד שלכם ולאבחן בעיות שאתם אולי לא תמיד ערים או יכולים לשים לב להתפתחותן. מחלות ממאירות, דלקות, זיהומים, כאבי שיניים ושלל מרעין בישין כל אלו יכולים להיות מאובחנים לעיתים רבות ע"י הסתכלות בלבד, קל וחומר כאשר למרפאה ציוד מעבדה והדמיה הולמים.

במרפאותינו בפ"ת ובתל אביב אנו מקפידים על רישום יסודי ומסודר של כל חיה הנמצאת בטיפולנו. באופן זה תוכלו להיות סמוכים וב